Onlajn programi koji su bili akreditovani za prošli dvogodišnji ciklus stručnog usavršavanja nastavnika, dati su na linku:
O uticaju seminara „Emocionalno napredovanje“ i „Prevencija konflikata“ bilo je reči i na poslednjem kongresu Udruženja za psihoterapiju, savetovanje i koučing Srbije:
“Kontakt u krizi: Konekcija i diskonekcija u savremenom dobu”
„Contact in crisis: Conection and discontection in modern age“
u usmenom saopštenju koje se može naći u zborniku radova, na sajtu UPSKS-a:
Treći stručni skup u organizaciji UPSKS i EAC:
Rezime rada:
Mirjana Kokerić: „Uticaj programa obuke na razvoj emocionalnih kompetencija na izlazak iz krize kontakta”
Kriza kontakta u osnovnim i srednjim školama manifestuje se u odnosima između učenika, učenika i nastavnika i utiče na učenje učenika. Tema ovog usmenog izlaganja odnosi se na uticaj programa obuke za razvoj emocionalnih komepetencija na izlazak iz krize kontakta u školama. U prethodne dve školske godine oko petsto nastavnika u Crnoj Gori pohađalo je elektronske seminare stručnog usavršavanja, akreditovane kod Zavoda za školstvo Crne Gore: „Emocionalno napredovanje – razvoj sposobnosti i veština učenika“ i „Prevencija konfliktnih situacija – vaspitni rad u odeljenju“. Rad na seminarima podrazumevao je edukaciju nastavnika o razvoju emocionalnih kompetencija i edukaciju o psihološkim tehnikama za prevenciju i rešavanje konfliktinih situacija. Vežbe koje su realizovane sa učenicima u toku trajanja obuke predstavljaju primenu tehnika O.L.I. psihodinamskog integrativnog metoda na koučing radionicama. Nakon obuka sprovedeno je istraživanje među nastavnicima, o uticaju primene radionica seminara na učestalost javljanja konfliktih situacija, poboljšanje odnosa između učenika i poboljšanje učenja učenika. Rezultati istraživanja pokazuju da se obuke pozitivno delovale na emocionalnu svesnost nastavnika i učenika, na razvoj veština upravljanja emocijama kod učenika, na međusobno razumevanje i saradnju učenika i nastavnika. Nastavnici su bolje upoznali svoje učenike, a učenici jedni druge i sebe. Počeli su da primenjuju naučene tehnike u svakodnevnom životu i radu škole. Jedinstven je zaključak ispitanika da su ovakve obuke dobre i neophodne. vi učesnici izrazili su želju da nastave rad sa učenicima na sličnim programima obuke ili projektima.
Mirjana Kokerić, nacionalno sertifikovani kouč UPSKS-a
Autor i realizator seminara
Jedno mišljenje na Onlajn seminari za stručno usavršavanje